Friday, April 22, 2011

Bisikan hati kecil ini

Ya Allah Ya Tuhnaku
Kurniakanlah rahmat dan hidayah ke atas junjungan Nabi s.a.w.

Ya Allah Ya Tuhanku
Ampunilah segala dosa-dosaku
Dosa-dosaku di masa silam
Dosa-dosa yang telah ku lakukan di masa lampau
Ampunilah dosa ibu bapaku
Dosa ibu bapa mertuaku

Ya Allah Ya Tuhanku
Ampunilah dosa suamiku dan dosa anak-anakku

Ya Allah Ya Tuhanku
Terimalah amalanku dan amalan-amlan ahli keluargaku
Berkatilah kehidupan kami
Juahilah kami dari neraka jahanam dan seksaan kubur

Tetapkanlah iman kami
Bukakanlah hati kami untuk bertaqwa kepadaMu Ya Allah Ya Rabbulalamin
Pancarkanlah sinaran keimanan dalam diri kami

Ya Allah Ya Tuhanku
Limpahilah rezeki yang halal buat keluargaku
Bahagiakanlah taman hati kami
Cucurilah rahmat ke atas roh ibu bapa kami dan kaum keluarga kami
Tempatkanlah mereka di kalangan orang-orang yang beriman

Ya Allah Ya Tuhanku
Tabahkanlah hatiku ini
Selimutilah hatiku ini dengan ketaqwaan dan rahmatMu

Ya Allah Ya Tuhanku
Aku hanya hambaMu yang kerdil
Aku hanya hambaMu yang banyak melakukan dosa dan kesilapan
Hindarkanlah aku dan keluargaku dari pintu kemaksiatan
Bukakanlah hati kami ke jalan keredhaanMU

Ya Allah Ya Tuhanku
Hanya padaMu aku berserah
Hanya padaMu aku memohon keampunan
Hanya padaMu aku memphon perlindungan

Ya Allah ya Tuhanku
Makbulkanlah permintaanku untuk menunaikan haji
Hantarkanlah aku dan keluargaku ke Tanah Suci untuk mengerjakan umrah setiap tahun
Aku merindui Masjid Nabawi
Aku merindui Masjidil Haram
Aku merindui Baitullah
Aku merindui menjadi tetamuMu Ya Allah Ya Rabbulalamin

Saban hari aku kepingin ke sana lagi
Moga-moga Kau meredhai hasratku
Aku pasrah dengan apa jua kehendakMu
Namun akau mengharapkan yang terbaik dariMu
Aku mengharapkan kau makbulkan permintaanku

Ya Allah Ya Tuhanku
Engkaulah Tuhan Yang Maha Agung lagi Maha Mengasihani
Engkaulah Tuhan Semesta Alam

Ya Allah Ya Tuhanku
Engkaulah Tuhan Yang Maha Mengetahui dan Maha Mengampuni
Terimalah bisikan doaku ini...

No comments:

Post a Comment