Sunday, September 13, 2009

Poetic Injustice - The Runaway Train1

13 September 2009
Segunung Harapan.  Sekelumit Impian.

Aku idamkan sebuah keluarga yang bahagia. 
Wujudkah mereka di bumi ini?

Aku dahagakan kasih sayang.
Wujudkah perasaan ini di sudut hatiku?

Aku impikan keluarga yang taat padaNya
Wujudkah keluarga ini di bumi yang fana ini?

Aku dambakan seorang insan yang menghormati diriku.
Aku dambakan seorang insan yang boleh memimpin keluargaku ke jalan Allah.
Aku dambakan seorang insan yang berhati lembut.
Aku dambakan seorang insan yang menyusun kata-kata pabila bertutur.
Aku dambakan seorang insan yang menyanyangi diriku seadanya.
Wujudkah insan ini?

Aku dahagakan kasih sayang yang murni.
Wujudkah insan yang berhati murni ini?

Aku idamkan zuriat yang soleh.
Aku idamkan zuriat yang berbudi pekerti.
Aku idamkan zuriat yang pandai menjaga hati orang tua mereka.
Aku idamkan zuriat yang mementingkan agama, lebih dari segala-galanya.
Wujudkah benih ini?

Aku menggapaikan kedamaian.
Aku menggapaikan keheningan.
Aku menggapaikan kesabaran.
Wujudkah atmosfera ini?

Aku dahagakan pelukan manja seorang ibu.
Aku dahagakan belaian dan usapan lembut dari nya.
Aku dahagakan ciuman sayang dari seorang ayah.
Aku dahagakan genggaman erat jari jemari nya.
Masih wujudkah dua insan ini?

Aku dambakan ketenangan.
Aku dambakan kesabaran.
Aku dambakan segunung harapan, sekelumit impian.

Nukilan Cyber,11:05 A.M - 11:25 A.M, Bandar Tun Razak Station. 13 September 2009

No comments:

Post a Comment